Saturday, June 14, 2008

هذه حياتى



وحشتوني جداااااااااااااااا

يمكن اتأخرت عليكوا كتييييييييييير

بس ده غصب عني لاني

مكنتش عارفني انا تهت مني انا مش انا،

لا دي ملامحي ولا الشكل شكلي ولا ده انا. طبعا

قبل اي حاجه لازم نتعرف الاول،

قولولي بقي اساميكوا واحد واحد انا فااااااضي.........

كنت
محتار اكتب ايه في اول بوست

تكتب ايه يا واد يا محمد تكتب ايه يا واد...

يا واد اهه.. يا
واد ...خد ياد

... اخيرا قررت اكتب عن كل الناس اللي بحبهم.

وده لأنهم بكل بساطه يستحقوا

اني اتكلم عنهم وعلشان هم اكيد السبب

اني اسعد واحد في العالم لاني اعرفهم.

اولا

عيلتي ابويا وامي واخواتي صاصا و دودو

لانها اكيد اجمل عيله في الكون،ابويا ده بقي

حكايه... عمري ما شفت ولا هشوف راجل زيه،

هو طبعا اول صاحب ليا وأكيد من الناس

القليله اللى متمسكه بمبادئها وخوفها علي البلد ده

بقي غير خفه الدم الرهيبه،

امي بقي

اجمل واحن ام في الكون،

حاجه كده قشطه بالعسل، طيبه وعطاء من غير حدود.

دودو بقي

بسكوته البيت اختي الصغنونه اللي كبرت فجأه

واتخطبت واللي مش عارف ازاي ممكن

تبقي الحياه ماشيه من غير ما اشوف دودو كل يوم الصبح

وتتدلع عليا زي ما
بتعمل.

واخيرا صاصا بقي حب القلب والفؤاد اخويا الصغير

اللي هيفضل طووول عمره
صغير عندى

بس اكيد هو دماغ جامده وبرضه يمكن هو الوحيد

اللي نفسي يبقي احسن
مني مييييييت مره

، نفسي بجد يعرف انا بحبه قد ايه،

ربنا يكرمه ويحقق كل اللي في
نفسه.

ثانيا

طبعا هتكلم عن شريكه حياتي

واحلي حاجه في دنيتي ، نفسي اقولها انى ....

انتو مالكوا؟

محدش ليه دعوه هقولها ايه

هي عارفه كل حاجه بس هقول حاجه واحده

بجد ربنا يخليها ليا .

ثالثا

اصحابى

اللي هما اخواتي اصلا بس من جده واحده، طبعا

محدش فاهم حاجه مش مهم.

هتكلم عنهم بالترتيب من الاقدم للاحدث

زى ما خدنا كده في
التاريخ ...فى رابعه اول

فتحي:- اخويا وخطيب اختي ازاي بقي محدش يسألني بس

بجد انا بحب الواد ده لله فى لله

بصراحه الواد يتحب راجل وجدع وعارف ربنا كويس

حاجه كده تفرح انا بجد فرحان اننا بقينا اصحاب

ونسايب وطبعا دي اكبر ميزه تميزه عن
بقيه اصحابي.

عاصى:- عرفته بسرعه جدا لدرجه اني مش فاكر

انا عرفته ازاي
اصلا.

المهم.. اخويا عاصى بقي من اكتر الناس

اللي بعرف اتفاهم معاهم،طبعا راجل

وجدع وصاحب صاحبه يمكن هو حساس حبتين

لكن اكيد هو بيفهمنى كويس.

ربنا
يكرمه مع خطيبته و يارب نفرح بيهم قريب

يحيي قدري:-المعلم واستاذنا كلنا كل يوم

بيعلمنا حاجه جديده يمكن فى رأيى؛

بيكون ساعات حاد في قراراته بس ده علشان طيبته

اللي الناس استغلتها غلط

وعلى رأي المثل اللى يتلسع من الشربه ينفخ فى الزبادى

.يمكن احنا بقينا اخوات بسرعه اوى

لكن بجد نفسي نفضل كده على طول.

دول اهم تلت
شخصيات في حياتى .

فى ناس بقي انا بحبهم جدا لكن مبيحولوش يقربوا.

محمد
يحيي:- بحب الواد ده جدا بس هو ليه

اولويات تانيه وانا مقدر ده.

ورده :- دايما سلبي
في علاقاته ميحسسكش بأى اهتمام

بس بحبه جدا والله.

وطبعا في حاله خاصه جدا محيرانا كلنا (رجاله دكرنس)

هم يتحبوا كده كلهم على بعضهم،لوكشه واحده

كريم السعيد، ابو صلاح ،خالد
الحسيني،كريم موسى،مصباح.

ربنا يديمها عليهم ويفضلوا على طول
اصحاب.

وطبعا مانساش ليليو ربنا يكرمه

ويخطب بقي الانسانه اللي بيتمناها واللى ربنا

اكرمه بيها بجد،

لانها انسانه محترمه جدا ربنا يسعدهم.

وأخيرا شكر لوجود ناس هيبقوا في يوم اخواتي

سكايار في الغربة

أبو اليسر في شربين

عاشق الروح في مطروح .

رابعا

بنات عيلتنا

بقي دول ليهم معزه
خاصه عندي

لاني بحبهم زي اختي دودو بالظبط.

معلش طولت عليكو
.

بس هى دى حياتى وانا بحبها...... اوي

9 comments:

queen of girls said...

لولولى
مبروك على البوست الجديد
هههههههههههههههه
أنا أول كومنت قبل سكايار
طبعا ليك الشرف
انى أول كومنت
لا والله ده الملكه اللى ليها الشرف
انها عرفتكوا
بجد الملكه وشعبها مبسطوين أوى
أنهم عرفوكواوعرفوابنات عالتكوا
وطنط طبعا العسل
ومصطفى (ثانويه عامه ياناس
خليه يشد حيله
علشان يخلص اللحن هو وعاصى
وطبعا مقدرش انسى العرق سوس
زمانك لسه شايل منى
ربنا يخيلهم لك ويخلينى ليكوا
طبعا لانى الخير والبركه
سلملى عليهم كلهم

Anonymous said...

7abib alby mabrooook 3la el post
we ya rab ye5aleek lena we nefdal ne7bak we t7ebna 3la tool...
bas te7ebny ana aktar showaya ;)
bas kont 3ayza a3raf nefsak t2olly eh ?? :):)

One Love said...

ربنا يبارك فيكي يا ملكه انا طبعا ليا
الشرف انك تبقي اول كومنت،المهم رضاكى
علينا يا ملكه،طبعا انا اسعد واحد اني
عرفتكوا وربنا اعلم اني بعتبر عيله حلاوه
هى عيلتى بالظبط، وربنا يديم المعروف
وهنيالك يا فاعل الخير والثواب وحسنه
قليله.... لامؤخذه فتحت منى حبتين بس بقي
فرصه انى بكلم الملكه،بالحق معندكيش شغلانه
ليا فى القصر عندك؟؟؟؟
شكرا يا ملكه وربنا يكرمك وتحققى كل
احلامك وسلامي لكل الناس

One Love said...

دريم ............. انتى عارفه بقى

برضه ربنا يخليكى ليا

وقولى لنانسى متزعلش منى لانها عارفه كويس
معزتها عندى قد ايه وخليها تشد حيلها
هاااااااااانت ،ربنا يكرمها

sakayar said...

ماااااااااشي يا ملكة
اكييد طابخينها سوا
كان المفروض يا سي كيمو لما تنزل بوست تعطيني مسد
ماااااشي
وربنا اجيبلكم عثمان يكتفكوا في الشجرة
ومسروووور يفكوا منها
هه
هه بقى

حسيت اني بقرأ مذكرات في أجندة
حاجة كده طالعة تلقائي من غير تزييين
بس عااااااااا
انا كنت فاكرنا اخوات
عااااااااااااا
طلعنا ولاد عم لسه؟؟؟
وعلى رأي المثل
ولا بلااااش
هههههههههههههه
وحشتني كيمو بجد
آسف ع التأخير على الرد في الكومنت لكن انت معرفتنيش عااااااا
انا قلت بلوجتك مهجورة
هههههههههههه
ربنا يجمعنا كلنا على خير ويسعدكم سوا حبيب قلبي انت عارف اننا الاتنين كومبو
سي يووووووو ماااان

Anonymous said...

صديقى الصدوق كيمو
واحشنى جدا وده مش مجرد كلام وانت عارفنى عمرى ما كنت بياع كلام


قبل اى كلام الف مبروك على البوست
وعقبال متبقى مدوناتى كبير

اعذرنى انا هكتبلك كلام كتير
بصراحه مش عارف اقولك انا فرحت ولا صدمت لما قرات البوست بتاعك .....جميل جدا انك تخرج اللى جواك لكن الاجمل انك متظلمش حد من اصحابك اعذرنى انا هتكلم بكل صراحه لانك شجعتنى لما اتكلمت بكل صراحه ولما قسمت اصدقائك فى دورى المجموعات

اولا حظنا جبنا فى مجموعه اللى بتحبهم ومبيحبوش يقربوا
يعنى ايه تبقى صحبى ومحبش اقرب منك
وبالمناسبه انا مكنتش بعتبرك صحبى كنت بعتبرك صديق واخ
من اقرب الناس ليا
ولو انت كنت صاحب ومكنتش عاوز اقرب منك مكنتش فى اشد الاوقات اكلمك الفجر واسالك على رايك فى اى مشكله تقابلنى

مكنتش احكيلك على اسرار اقرب الناس ليا متعرفهاش

مكنتش اجى بيتك واقعد كانى فى بيتى ومتكسفش لانى فى بيت اخويا

الحاجات دى معملتهاش حتى مع اصدقائى

----------
ثانيا انا مش فاهم ايه حكايه حاله خاصه و لكشه واحده
احنا ايوه بنخرج وبنروح ونيجى مع بعض بس ده عشان ظروف الجامعه والمواصلات

ومينفعش انك تحبنا لكشه واحده زى ما بتقول انت مش مضطر لده ولا انا مضطر انى عشان بحبك يبقى لازم احب الناس اللى حوليك

لكن لما بحب اشوف كيمو واتكلم معاه مش بحب يكون حد معانا

يمكن مش بنتقابل كتير بس ده ميمنعش انك من اقرب اقرب الناس ليا
ويمكن قلتلك الكلام ده انت وعاصى مره قبل كده انكم اخواتى بمعنى الكلمه


بس بجد جميل انك خرجت اللى جواك
وعلى فكره انت شجعتنى انى اعمل بلوجايه واقسم اصحابى فيها

فكرتنى بالتنصيف الشهرى للفيفا للمنتخبات

ملحوظه: قلتلك متاخدش بوستر ايطاليا وانت اصريت

One Love said...

سكايااااااار وحشتنى يا طاغيه
اخبارك ايه يارب تكون تمام وتكون
مبسوط عندك في بلاد الغربه. شكرا اوى
يا ملك على الكومنت. خللى بالك من
نفسك يا زعيم ومستنينك تيجى بالسلامه
ان شاءالله.

One Love said...

ياااااااااه لورد كريمر خرج عن صمته
اولا وحشتنى لانى باحاول اكلمك بقالى
كتير بس مش عارف تيلفونك ماله
ثانيا بقى الحمد لله انى وصلت لاهدافى
من البوست ده واتأكدت من حاجات في
دماغى،انا لما قلت كده كنت عايزك تاخد
بالك انك بقالك فتره كبيره بعيد وده
لازم يضايقنى علشان احنا اخوات يا كيمو
وحكايه لوكشه دى مش قصدى حاجه وحشه،
لانى فعلا بحب اشوفكو كلكم، بس برضه كله
عارف انك صاحبى اوى ومن حقى ساعات انى
اعاتبك،ابقى عايز اشوفك لوحدك،لاننا
برضه اخوات يا كيمو وانت عارف ده
كويس،عايز اشوفك...... سلامى لرجاله
دكرنس.

a7ases said...

هوه دايما كده اول بوست بيبقى محير البنى ادمين
بس بجد اختيار موفق
ربنا يارب يخلى حياتك دايما كده احلى حياه ومليها الحب